Proje Planı
1. Proje duyurusu
2. Logo Afiş hazırlama proje panosu
3. Ortakları tanıma
Projemiz aralık ayında başlayıp Nisan ayında son bulacaktır. her ay öğretmen ve öğrenci webinarı yapılacaktır.Yapılan öğretmen webinarlarıyla ay içerisinde yapılacak olan çalışmalar belirlenip görev dağılımı yapılacaktır. Çalışmalarımızın içinde her ay bir ortak ürün ebook çalışmaları ve şarkı besteleme gibi etkinliklerle çeşitlendirilecektir. proje sonunda ortak çıktımız olarak Doğayı Koruma Rehberi isimli bir dergi yapılacaktır. Salgın sürecinde belirlenen şartlara göre çalışmalarımız yüzyüze veya uzaktan eğitim şeklinde devam edecektir.
ARALIK AYI ÇALIŞMA PLANI
- Aralık ayında, proje ortağı çalışma arkadaşlarımızla tanışma webinarı düzenlenecek.
- Webinarımızda proje kapsamında yapacağımız çalışmaları, proje ortaklarımızla birlikte fikir alış verişinde bulunarak belirleyeceğiz.
- Proje kapsamında yapacağımız çalışmaları belirledikten sonra, bir çalışma takvimi hazırlayarak planlı hale getireceğiz.
- Çalışmalar belirlendikten sonra görev dağılım listesi yaparak ortaklarımızın proje sürecine dahil olmasını sağlayacağız.
- Proje sayfaları oluşturularak, görev dağılım listesi hazırlanıp ilan edilecektir.
OCAK AYI ÇALIŞMA PLANI
AFİŞ VE LOGO SEÇİMİ: 1 Ocak 2021 tarihinde ilan edilecek anket oylama 1 hafta sürecektir. Görevli öğretmenler , Google Form (web2 aracı) ile hazırlayacağı afiş ve logo anket linkini duyuracaktır. Öğretmenler linki paylaşarak oylamaya sunacaklardır. Anket sonucunu kurucu, en çok oyu alan afiş ve logo sahiplerine Canva (web2 aracı) ile hazırlayacağı belge ile duyuracaktır.
- Ortak ürün olarak her proje ortağı bir ayı olmak üzere Proje takvimi yapılacak.
- Öğrencilere Quiver web 2.00 çalışması yaptırılıp çalışmanın fotoğrafları kolaj oluşturup ilgili sayfaya yüklenecek.
- Enerji tasarrufu haftası ile ilgili etkinlikliklerimiz sınıflarımızda uygulanıp Özel Günlerimiz Padletine yüklenecektir.
- Öğrenci tanışma webinarları 2'li eşler oluşturularak yapılacak. Webinar esnasında ekran fotoğrafları çekilerek kolaj yapılacak ve ilgili sayfalara yüklenecektir.
- Ocak ayının son haftası öğretmen webinarı düzenlenecek. Proje ortakları arasında bilgi alışverişi yapılarak projenin uygulama aşamaları tartışılacak. Webinar esnasında ekran fotoğrafları çekilerek kolaj yapılacak ve ilgili sayfalara yüklenecektir.
- Öğretmenler, e güvenlik kurallarına uyarak, projede ilgili sayfaya, kendi kişisel padletlerine , bloğumuzda, sosyal medya sayfalarımıza yapılan etkinlik fotoğraflarını yükleyeceklerdir.
ŞUBAT AYI ÇALIŞMA PLANI
- Öğrencilerden Yarıyıl Tatili Görevi olarak aileleriyle Doğa Yürüşü yapılması istenir. Bu yürüyüşte doğadan toplayacağı malzemeler ile fotoğraf çerçevesi yapmaları istenir. Ailelerden sürecin fotoğraflanması istenir.Fotoğraf ilgili sayfaya yüklenecektir. Doğa yürüyüşü esnasında çocuklar sokak hayvanlarını beslemeleri konusunda yönlendirilecektir .
- GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ: Öğrenciler tarafından güvenli internet günü ile ilgili slogan kararlaştırılacak. Bu sloganın her harfi proje ortaklarına eşit şekilde bölünecek. Öğrenciler harfleri doğal ve artık materyaller ile süsleyecek ve bu çalışmalar ile kolaj oluşturulacaktır. Bu kolaj projemizin şubat ayı ortak ürünü olacaktır. ( slogan : GÜVENLİ İNTERNET GÜVENLİ GELECEK )
- Ayrıca Güvenli İnternet günü ile ilgili velileri ve öğrencileri bilgilendirmek amacıyla Psikolojik Danışman tarafından 8 Şubat 2021 günü saat 20.00 de Zoom üzerinden bir seminer düzenlenecektir.
- Proje ortakları Güvenli İnternet ile ilgili bir görseli kullanarak Jigsaw Planet (web2.0) aracı ile öğrenciler için puzzle hazırlayarak linkini ebeveynlere göndereceklerdir. Ebevenler çocuğunun puzzle yaparken fotoğraflarını çekerek öğretmenine ileteceklerdir. Öğretmenler fotoğrafları kolaj yaparak proje ilgili sayfasına yükleyeceklerdir.
- Öğretmenler, e güvenlik kurallarına uyarak, projede ilgili sayfaya, kendi kişisel padletlerine , bloğumuzda, sosyal medya sayfalarımıza yapılan etkinlik fotoğraflarını yükleyeceklerdir.
- Şubat ayının son haftası öğretmen webinarı düzenlenecek. Proje ortakları arasında bilgi alışverişi yapılarak projenin uygulama aşamaları tartışılacak. Webinar esnasında ekran fotoğrafları çekilerek kolaj yapılacak ve ilgili sayfalara yüklenecektir.
MART AYI ÇALIŞMALARI
- ÖĞRENCİ WEBİNARI:1 Mart 2021 tarihinde duyuru yapılarak, açılacak forum sayfasındaki tartışma bölümünde, webinarın hangi gün ve saatte yapılacağı konusuna katılım sağlanarak ortak bir karar alınacak. Forum tartışması sonucunda alınan karar doğrultusunda, öğrenci webinar etkinliği düzenlenerek duyuru yapılacak, katılımcılara davet gönderilecektir. Webinar esnasında ekran fotoğrafları çekilerek kolaj yapılacak ve ilgili sayfalara yüklenecektir.
Öğretmenler Learning Apps (web2.0) aracı ile öğrenci düzeyinde eğitsel oyun hazırlayarak linkini velilere gönderecekler. Ebevenler öğretmenin gönderdiği eğitsel oyunu çocuğunun oynamasını sağlayarak fotoğraf çekerek öğretmenine gönderecektir. Proje ortakları, fotoğrafları kolaj yaparak ilgili sayfalara yükleyeceklerdir.
Orman Haftası (21-26 Mart ) ile ilgili ; 1. Okul bahçelerimize ,eğer uygun yer yoksa farklı bir alana fidan dikimi gerçekleştirilecektir. Bunun bakımı sulaması öğrencilere ait olacaktır. 2. Öğrencilerle birlikte tohumdan gelişimi gözlemlemek amacıyla saksılara lale soğanı dikimi yapılacaktır. Bakımı sulaması sorumluluğu öğrencilere ait olacaktır. 3. Canlıların yaşamlarını gözlemlemek amacıyla okul bahçesine böcek oteli ve kuş yemliği yapılacaktır. Düzenli olarak bu yaşam alanları gözlemlenecektir. Öğretmenler etkinlikleri fotoğraflayıp fotoğrafları kolaj yaparak Özel Günlerimiz sayfasına yükleyeceklerdir.
Dünya Su Günü ( 22 Mart ) ile ilgili : 1.Fanusta veya pencerede poşet ile yapılacak su döngüsü etkinlikleri 2. Ormanların Faydası deneyi 3. Suyun arıtılması deneyi.Öğretmenler tarafından fotoğraflayıp fotoğrafları kolaj yaparak Özel Günlerimiz sayfasına yükleyeceklerdir.
Ortak Ürün : Öğrenciler ağaç , orman , su ,canlılar ve doğa üzerine şarkı sözü yazacak. Yazılan sözler bestelenerek projemizin şarkısı oluşturulacaktır. Çalışmalar Ortak Ürünlerimiz Padletimize yüklenecektir.
Öğretmenler, e güvenlik kurallarına uyarak, projede ilgili sayfaya, kendi kişisel padletlerine , bloğumuzda, sosyal medya sayfalarımıza yapılan etkinlik fotoğraflarını yükleyeceklerdir.
Mart ayının son haftası öğretmen webinarı düzenlenecek. Proje ortakları arasında bilgi alışverişi yapılarak projenin uygulama aşamaları tartışılacak. Webinar esnasında ekran fotoğrafları çekilerek kolaj yapılacak ve ilgili sayfalara yüklenecektir.
NİSAN AYI ÇALIŞMALARI
- Öğretmenler Wordwall Apps (web2.0) aracı ile öğrenci düzeyinde eğitsel oyun hazırlayarak linkini velilere gönderecekler. Ebevenler öğretmenin gönderdiği eğitsel oyunu çocuğunun oynamasını sağlayarak fotoğraf çekerek öğretmenine gönderecektir. Proje ortakları, fotoğrafları kolaj yaparak ilgili sayfalara yükleyeceklerdir.
- 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için " Bayramımı Doğada Kutluyorum " etkinliği ile Proje Şarkımızın dizeleri paylaşılacak. Öğrencilerimiz doğa ortamında şarkımızın kendilerine düşen dizesini seslendirecek. Son dizesini proje ortakları seslendirecek. Görevli öğretmen videoları birleştirerek proje ortak ürünler padletine yükleyecek.
- Geri Dönüşüm Etkinliklerimiz : 1. Kağıt Hamuru ; Bir kova içerisine sıcak su koyulur.İçine küçük parçalar halinde yırtılan artık kağıtlar atılır.Yaklaşık 2-3 gün bekletilir. Ya da Kaynatarak kısa bir sürede eritebilirsiniz.Kağıtlarımız eridikten sonra onları sıkıp başka bir kaba alıyoruz.Kağıtlarımızı küçük parçalara ayırıyoruz. Daha sonra Ahşap tutkalını azar azar ekleyerek kağıt hamurumuzu yoğurmaya başlıyoruz. Kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. İstediğimiz kıvama geldiyse kağıt hamurunuz artık çalışmanızı yapmaya başlayabilirsiniz.
- Doğada Nesnelerin Yok Olma Süresi Deneyi ; Çocuklara atıklarla kirletilmiş orman, sokak, akarsu vb. resimler gösterilir. "Bu kirlilik nasıl oluşmuş olabilir? Temizlenmezse neler olabilir? Bu atıklar sizce toprağa, bitkilere ve diğer canlılara zarar verir mi? Toplayan biri olmazsa bu atıklara ne olur sizce?" vb. soruları sorulur.
• Önceden, üzerine çocukların isimlerinin yazıldığı (her torbaya eşit çocuk sayısı olacak şekilde) içi gözükmeyen üç torba çocuklara gösterilir.
• Torbanın içindekiler ile ilgili ipuçları verilir ve çocukların tahmin etmeleri istenir. Sırayla elma kabuğu, metal anahtar, pil, cam kavanoz, muz kabuğu, marul yaprakları, plastik oyun hamuru kutusu, çikolata kabuğu vb. çıkarılır. Üç torbanın içinde de aynı malzemelerin olduğu söylenir. Malzemelerin atık mı çöp mü olduğu üzerine konuşulur. Bu malzemelerle bir deney yapılacağı söylenerek torbalar gruplara dağıtılır.
• Bahçeye çıkılır uygun bir yere grupların küçük bir çukur kazacakları söylenir. Torbadan çıkanlar çukurun içine koyularak kapatılır ve uzun süre toprağın altında bekletileceği ifade edilir. Bekleme süresi bittiğinde çukurun açılacağı nelerin doğada yok olup olmadığına bakılacağı söylenir.
• Deney çukurunu kaybetmemek ve karıştırmamak için etrafının bahçedeki taşlarla çevrilmesi istenir. Taşlardan birine gruptaki çocukların isimleri yazılır. - Proje Çıktımız ; Doğayı Koruma Rehberi ; Karışık okul takımları yöntemi ile eşleşen proje ortakları sorumlu olduğu konu başlığı hakkında araştırma yapacak. İlginç bilgiler , etkinlik önerileri derleyecek. Konu ile ilgili proje süresince yaptığımız etkinliklerden bahsedecek , etkinliklere yer verecek. Öğrencileri ile sorumlu oldukarı konu hakkında çalışmalar yapacak. Öğretmenler öğrencileri ile birlikte tasarladıkları bu çalışmaları CANVA web 2.0 aracı ile eDergi haline getirecektir. Doğayı Koruma Rehberimiz ile öğrencilerimizi , velilerimizi ve çevremizdeki insanları doğayayı korumak ve sevmek konusunda bilinçlendirmeyi hedefliyoruz. Etkinliklerimiz ve çalışmalarımız ile farkındalık oluşturmayı istiyoruz.
- PROJE DEĞERLENDİRME ANKETLERİ: Proje sonu değerlendirme öğrenci,veli ve öğretmen anketi Google form (web2 aracı) anket ile oluşturulacak,öğretmenler tarafından velileri ile paylaşılacak.Anket sonuçlarının ekran fotoğrafları öğretmenler tarafından, projede ilgili sayfalarımızda paylaşılacaktır.
Öğretmenler, e güvenlik kurallarına uyarak, projede ilgili sayfaya, kendi kişisel padletlerine , bloğumuzda, sosyal medya sayfalarımıza yapılan etkinlik fotoğraflarını yükleyeceklerdir.
Nisan ayının son haftası öğretmen webinarı düzenlenecek. Proje ortakları arasında bilgi alışverişi yapılarak projenin uygulama aşamaları tartışılacak. Webinar esnasında ekran fotoğrafları çekilerek kolaj yapılacak ve ilgili sayfalara yüklenecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder